-شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس ضهر مصنوع ولاول مرة من الجلد..Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus ---- تفاصيل مهمة

المقدمة:

 واخيرا معانا النهاردة مراجعة شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس ودي السلسة اللي احنا بنستنها من السنة ل السنة ،وتليفون شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس فية تحسينات مهمة جدا ، وفية كمان تقنيات أول مرة نشوفها في سلسة النوت ، وتصميم شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس ممتاز ،وكمان فية مواصفات عاليا وسعر منخفض، 


تصميم شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس :-

يتميز هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس بمظهر جذاب وجودة تصنيع عالية،  والظهر مصنوع ولاول مرة من الجلد متعودين ديما في سلسلة النوت يكون الضهر من الزجاج او من البلاستك  ولا كان المره دي مصنوع من الجلد يتمتع الهاتف بتصميم أنيق وراقي، مع اهتمام فائق بالتفاصيل.و الحواف من المعدن ، والشاشة هنا كرفي شوية  ليكون مريحة في اليد وسهلة الاستخدام، الوان التليفون الاسود والابيض  والبنفسجي،  بما ان شاشة شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس  OLED مستشعر بصمات الأصابع المدمج في الشاشة الذي يوفر تجربة فتح سريعة وآمنة لهاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس . 

وتليفون شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس جاي ضد المياه والتربة بمعمارية ip 68 بيقعد معاك متر ونص تحت المياة لمدة نص ساعة ولاكن طبعا دا معيار امان فقط.

1- طول التليفون  161.4

2- والعرض   74.2 

3- والسمك  8.9

4- وأما عن وزن الجهاز 204.5 جرام 


Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus -----شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس




شاشة شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس :-

                                                                      

Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus -----شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس

تتميز شاشة هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس بحجمها الكبير 6.76 بوصة  ودقتها العالية،2616 *1212 بكسل وبكثافة بكثلات 446 بكسل لكل بوصة وشاشة ريدمي نوت 13 برو بلس من نوع OLED . بالإضافة إلى ذلك، تتمتع الشاشة بمعدل تحديث عالي يصل إلى 120 هرتز، مما يوفر تجربة مشاهدة سلسة  وتعرض الصور والمحتوى بوضوح وحيوية. لانها بتدعم HDR10+ وDOLBY VISION وتدعم اكتر من 68 مليار لون  التي توفر الوان غنية وعمقها في الألوان

الأداء شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس :-

 يأتي هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس بمعالج قوي من نوع MediaTek Helio G95. يتيح لك هذا المعالج الأداء السريع و السلس، سواءً كنت تقوم بتشغيل تطبيقات متعددة أو اللعب على ألعاب ثقيلة. كما بيساهم هذا المعالج في تقديم تجربة استخدام ممتازة وفعالة لهذا الهاتف الذكي.



الكاميرات 
 Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus :-

                
                                                               
Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus -----شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس

 تمتاز كاميرات هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس بأداء ممتاز في التقاط الصور وتصوير الفيديو. 
يأتي الهاتف بكاميرا رئيسية بدقة 200 ميجابكسل،  معا فتحة عدسة 1.7 ، وكمان مثبت بصري ios، يمكنك التقاط صور مذهلة وتصوير فيديوهات عالية الجودة.
الكاميرا دي بتصور مقاطع الفيديو 4k بتردد يصل الي 60 أو 24 فريم في الثانية وبتصور FHD بتردد يصل إلي 60 أو 30 فريم في الثانية وكمان موجود تقنية  التثبيت الرقمي Eis والتصوير بالحركة البطيئة  SLOW MOTION.

 الكاميرا التانية الترويد 8 ميجا بكسل بفتحة عدسة 2.0و بتيجي معاها مستشعر من سوني ،تتميز الكاميرات في هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس بأداء ممتاز في ظروف الإضاءة المنخفضة.

والكاميرا التالتة لماكرو 2 ميجا بكسل بفتحة عدسة 2.4 ، وفيها تحسينها للحصول على أفضل نتائج للتصوير.

والكاميرا السلفي 16 ميجا بكسل بتصور مقاطع الفيديو 1080 بتردد يصل 60 أو 30 فريم في الثانية ،وكمان بتدعم التصوير بالحركة البطيئة SLO MOTION .

بطارية   Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus :-

     يأتي هاتف شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس على بطارية كبيرة بسعة 5,000 مللي أمبير ، ودا بيخلي  عمر بطارية طويل .
وشاحن كبير جدا 120 واط بيشحن البطارية من صفر إلي مية في المية في 19 دقيقة بس.
 

أسعار  Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus :-

                       وسعر تليفون شاومي ريدمي نوت 13 برو بلس 260 دولار 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-